ger-kim.reismee.nl

Afrika stijl!

Hoi iedereen,

Daar zijn we weer! Door Afrikaanse communicatie hadden we te weinig geld bij ons in Kampala. Hierdoor konden we de avond in het hostel alleen ons eten delen, omdat het niet voldoende geld was voor ons beide.. Dit was geen probleem alleen hadden we wel water nodig in dat warme weer. De volgende ochtend aan het ontbijt hebben we goed wat zandthee gedronken bij ons heerlijke ontbijt (pancakes) wat inclusief was, zodat we de dag goed door zouden komen. Vol goede moed vertrokken we om 8 uur 's ochtends om een walking tour te doen door Kampala. Wat een ervaring! Een drukte van jewelste en een enorme chaos. Geen stoplichten of zebrapaden. Gewoon oversteken op de gok, wat moesten we uitkijken om niet aangereden te worden door alle motortjes. We zijn over een markt gelopen waar nog net wat ruimte over was gelaten om je tussen de kraampjes door te wurmen. Om je heen hoor je veel mzungu. Ze willen graag even met je praten, je aanraken en ze vinden het helemaal geweldig als je iets bij hun kraampje zou kopen. Soms werd de aandacht iets te veel, de hele tijd dat gepluk aan je in de drukte wordt vanzelf irritant. Toch hebben we ons hier doorheen geslagen en kwamen we aan bij de moskee. De grootste moskee van Afrika. Hier mochten we naar binnen en zijn we boven op de toren geklommen waar we een prachtig uitzicht hadden over de stad. Plots kwam er een ongelofelijk lawaai uit de moskee de aanroep van gebed begon net toen wij boven op de toren stonden haha. Eenmaal weer beneden gingen we op naar het paleis, daar kregen we een rondleiding. Hier eindigde onze tour door Kampala. Even waren we vergeten dat we door de drukte nog naar huis moesten. 3 uur later over dat kleine piepstukje waren we weer thuis in Mukono. Hier was ondertussen een Nederlands stel aangekomen. Hier hebben we met z'n allen een typisch Oegandees avondmaal mee gegeten. Zaterdag was onze laatste dag in Mukono. We hebben de hele dag kunnen spelen met de kindjes ( Christine van 6 jaar en Chrispas van 2 jaar) dit was heel gezellig. Twee uur later dan gepland vertrokken we naar ons vaste verblijf voor de komende maanden. Na een hele mooie rit met de twee kindjes op schoot stond Larissa op ons te wachten. Dit is een Nederlands meisje die hier de maanden met ons doorbrengt. Een warm welkom. We hebben een gezellige avond gehad. Veel gepraat en uitleg gekregen. 'S avonds lekker gaan slapen tussen alle beestjes, wat waren we blij dat we een klamboe hadden en ducktape. De volgende ochtend zijn we voor het eerst naar het kindertehuis geweest. Natuurlijk op Afrikaanse stijl was er niemand om ons op te vangen ook al was dit afgesproken. Daarna zijn we met Larissa de hele middag naar het dorpje geweest waar we ons prima vermaakt hebben. In een lokaal hutje (gemaakt van dozen) geluncht, dit was heel speciaal. We kwamen een kunstenaar tegen waar we lang mee gekletst hebben en die allemaal tekeningen maakte voor ons in het zand. Was een leuke middag en nu zijn we weer thuis. Morgen gaan we voor het eerst stage lopen, als er dan iemand is die ons op vangt :) Tot snel!! xxxx

pappa en mama Mateman

bericht gelezen vol verbazing en
we zijn trots op jullie
de groeten van ons aan jullie en wachten met verbazing op volgende bericht

Betsywevers

Een heel ïndrukwekkend verhaal
Lelk om te lezen
Pas goed op jezelf groetjes oma

Betsy Wevers

Mooi verhaal
Spannend groete oma

Dorien

Hey Kimberly en Gerke ,

Al heel veel gezien en mee gemaakt ! Top dames , wat een impact en wat een moed om dit te gaan doen .
Heel veel succes met jullie stage en ik zal jullie verhalen met liefde volgen .
Goed op jullie zelf passen en veel liefs van mij .

Linda Kämink

Heee Kimberly en Gerke,

Superleuk om jullie verhalen te lezen!
En zoveel mooie dingen gedaan nu al!
Ik verheug me op alle verhalen ?

Liefs Linda

Henk en Wilma

Fijn om te lezen dat jullie goed kunnen omgaan met de situatie daar, heel veel succes met jullie werkzaamheden daar en wees maar niet bang voor de kleine beestjes! De meesten zijn nog banger van jullie dan jullie voor hen!
Ga vooral genieten van het mooie land en de mooie mensen!

Groet,n van Hendrik en Willemina van de Weerkamp

Anne sjoerd en Hermine

Hartstikke leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken, heel veel succes op jullie eerste werkdag, dikke kus van ons

Ursula

Zo leuk om met jullie mee te kunnen lezen. Wat een ervaringen en wat is het anders dan hier. Heel veel succes x

Henk en Wilma

Meissies,
goed om te lezen dat jullie toch daadwerkelijk hulp kunnen bieden, fijn!
Ook mooi dat jullie kunnen genieten van de prachtige omgeving.
ik weet dat die mensen, met name de vrouwen, daar prachtig gekleurd gekleed gaan, willen jullie wat foto,s opsturen zodat wij hier in Nederland ook daarvan kunnen genieten?
We hebben een kleine donatie gedaan voor de kosten van de foto,s, is die bij jullie binnengekomen?

Hendrik en Willemina van de Weerkamp

Travel4Change