ger-kim.reismee.nl

Afrikaanse wijsheid

Hoi allemaal,

Daar zijn we weer, gezond en wel! Zonder alle antibioticapillen. Goh, wat een gedoe. Drie keer op een neer geweest naar het ziekenhuis in Kampala afgelopen week. Ons raftavontuurtje van twee weken geleden verliep uiteindelijk toch iets minder vlekkeloos dan we dachten. Tip van de week: drink geen water uit de Nijl. De eerste keer dat we besloten naar het ziekenhuis te gaan was toch wel een heel avontuur. In het donker met Francis op naar Kampala. Die paar uurtjes in de file konden er nog wel bovenop, we waren nog niet moe genoeg. Gelukkig had Francis al snel 'de' oplossing. Hij wist nog wel een aantal goede alternatieve routes. Een goed idee, maar Francis had zich alleen niet bedacht dat het mogelijk was dat er mensen misselijk konden worden op deze weg. Zelfs de gezonde meiden begonnen ook al aardig witjes te zien.. we kwamen bij het ziekenhuis en werden gelijk geholpen. Het leek wel heel voorspoedig, maar het duurde uiteindelijk best wel lang. De arts kon ons aan het eind van dit bezoek dan ook nog niet vertellen wat het precies was alleen dat de ontstekingswaarden in het bloed te hoog waren. Voor meer details moesten we twee nachten in Kampala doorbrengen. Vrijdag gingen we vol goede moed weer terug naar het ziekenhuis. Hier werden we geholpen door de look a like dr. Poll. Met een duidelijke uitslag en voldoende medicatie konden we een week later terugkomen in het ziekenhuis. We spendeerden ons weekendje in Kampala. In Kampala ontdekten we een tentje vol mzungu's met heerlijke verse sinaasappelsap. Echt een genietmomentje. We werden angstaanjagend goed geholpen. Zulke goede zorgen hebben we nog nooit gehad, na iedere hap kregen we nieuwe handendesinfectance aangereikt. Hier hebben we maar om gelachen. Een nieuwe werkweek brak aan. We hebben leuke dagen stage gehad, een ziekenhuisbezoekje en als hoogtepunt een dagje meegeweest met de ergotherapeut naar locale mensen voor behandeling. Een bijzondere dag vol met lieve kindjes en gastvrije families. De kleinste hutjes, maar toch kregen we altijd de beste stoel aangereikt. De vruchten (dragfruit) werden van de boom afgeplukt om deze samen met ons te kunnen delen, wat een mooie mensen en leuk om mee te maken. Nadat we vrijdag een leuke dag stage hebben gehad vol met balletjes werpen, stoepkrijten en wassen met de kinderen zijn we weer afgereisd naar Jinja. Na een goed nachtje gehad te hebben in Jinja, konden we zaterdag fris en fruitig gaan mountainbiken. Met Engelsmannen die wij in het hostel ontmoette zijn we gaan suppen 's middags. Deze mooie dag eindigde op de sunsetcruise op de Nijl. We hebben nog een gezellige avond gehad! De dag daarna zijn we rustig aan weer teruggegaan naar nkokojeru om daar een locale voetbalwedstrijd te aanschouwen. Nog nooit zulke fanatieke supporters gezien. Het is dan ook normaal om tijdens een spannende actie midden in het veld te gaan staan en ongelofelijk veel lawaai te maken. Kut Vuvuzela. Na deze happening zijn we naar huis gegaan. De nieuwe werkweek is weer begonnen. We houden jullie weer op de hoogte!

Veel liefs uit nkokojeru ?

Gerjan en Ida

Leuk om weer over jullie belevenissen te lezen! Mooi verhaal en iedereen gelukkig weer gezond! Liefs van ons en blijven genieten hè.

han en Gea

leuk weer om te lezen jullie belevenissen

Rianne

Goed om te lezen dat jullie weer helemaal hersteld zijn. En super dat jullie zo genieten. Ik blijf het volgen!! Lieve groet Rianne

Dorien

Jullie maken nogal wat mee! Leuk om te lezen en goed op jullie zelf passen !!

Betsy wevers

Weer een prachtig verhaal .Fijn dat we zo met je mee kunnen leven.Gelukkig gaat het goed met jou en kijken we weer uit naar het volgende verhaal liefs Oma Betsy

Hendrik en Willemina

Doot moar heanig an, vulle wille met ow mooie wark en geniet moar van het mooie land en de leu deet doar wont!

Erwin, Bernadet & kids!

Wat een belevenissen Kimberly en Gerke! Een nijlcruise.....ziekenhuisbezoeken van alles komt voorbij.....mooi om te lezen, blijf genieten en gelukkig allemaal weer gezond! Veel plezier nog samen. Knuffel!

Travel4Change