ger-kim.reismee.nl

De 3 musketiers op pad

Helloo Mzunguu's!

Veel te lang geleden en heeel veel weer te vertellen. Ons weekendje Kampala vorige week was zeer geslaagd. Onze nieuwe vriendin Theo liet ons de stad zien en eindigde met een lekkere pizza. Terug in ons hostel konden we heerlijk genieten van een cola en een burgertje, een goede bodem voor het avondje wat ons te wachten stond. Een halloween party vol met mzungu's! Wat de bedoeling was om rond 00.00 een keer in bed te liggen, eindigde zo'n 5 uurtjes later. Laten we het erop houden dat het pittig gezellig was met alle nieuwe vrienden die we gemaakt hadden. Een niet zo'n frisse ochtend later en een nog minder frisse tocht naar Seeta, konden we heerlijk uitbrakken aan het zwembad. We zorgden dat we weer voor het donker terug waren in Nkokonjeru en sliepen al vroeg als roosjes. Een nieuwe werkweek brak aan, vol goede moed weer naar stage toe. We namen maandagochtend 2 lieve kindjes mee naar de markt, wat hebben ze genoten, maar wat vonden ze het spannend. Het besef dat deze kinderen nooit van hun terrein afkomen, kwam op dit moment keihard door. We hebben samen een heerlijke ananas gekocht en konden die uitdelen aan de andere kinderen. Wat een genieten! Dinsdag volgde als alle andere dagen, we hebben ons vermaakt. Op woensdag een dagje wondzorg, weer een heleboel kindjes geholpen. In zo'n klein dorpje is er alsnog heel veel verschil te zien tussen de schooltjes. Op een van de laatste scholen, zagen we hoe een jongen straf kreeg. We zullen jullie de details besparen, maar het was echt verschrikkelijk om te zien.. Maar goed, even slikken en weer door! Donderdagochtend kwamen we voor een prima verassing te staan, een hele parade van dokters stond op het terrein van het Providence home, mensen uit het dorp konden hier naar toe komen voor een speciale lezing over epilepsie en andere mentale problemen. Een super goed inititief om mental health meer bespreekbaar en acceptabel te maken! Onze middag bestond grotendeels aan het uitzoeken van de ontplofte wondzorgopslag. De vrijdag begon met echte vakantiegevoelens, na stage zouden we meteen naar Jinja afreizen! In de ochtend zijn we creatief bezig geweest met de kids en rond 15 u begon onze minivakantie naar Jinja! Opgekropt in een niet bepaalde apk-gekeurde bus, ahum. Onbeschrijfelijk hoe mooi alleen al deze weg ernaar toe was! Overal bergen en alleeen maar groen! Fantastisch! Onze reis werd even onderbroken door een stuk halfgebraden kip die in de auto gestoken werd voor verkoop. Na een paar gilletjes van ons en heel veel lachende Afrikanen om ons heen, vervolgde onze reis. Onze levensvrezend op de boda's kwamen we dan eindelijk aan in ons hostel. We konden welverdiend genieten van ons biertje aan het meest prachtige uitzicht, wat we ooit hadden gezien. Al snel hadden we er 3 iets wat rijpere Mzungu (Sud-Afrikaans) vrienden bij, waar we halverwege van de avond, toch maar snel gedag tegen hebben gezegd. Helaas namen ze dit niet zo strict en zo zaten we met deze in de ochtend niet zo frisruikende (alcoholdamp) mannen in onze raftboot midden op de Nijl.. Niet normaal, wat waren wij stil. Deze spanning was niet helemaal gezond. We kregen uitleg van een leuke gids en moesten eerst oefenen. Natuurlijk kon dit bij ons weer niet bepaald van t lije dakje gaan en eindigde een van ons helemaal in paniek onder de boot. (Geen namen worden vermeld). Goed, het raften kon beginnen. Ondanks dat we het niet hadden gedacht, bleken we toch een goed team met zijn allen, de eerste 4 watervallen hadden we ons bootje rechtop weten te houden! Toen kwam nummertje 5, toch niet zo'n goed team. Onze boot vloog volledig over de kop en het hele team vloog in het water. Iedereen vocht zich een weg naar boven. Wat seconden waren, voelden wel als uren. Aan het einde mochten we nog zwemmen in de Nijl, geen woorden kunnen dit beschrijven. Het leek wel een sprookje, zo magisch. Je voelde je zo klein in zo'n gigantische rivier. Onze dag eindigde met een heel gezellige avond! Zondag hebben we het lekker rustig aan gedaan en was ons weekendje tripje helaas alweer voorbij!

Jullie horen weer snel van ons!

Dikke kus Ger en Kim!

P.s foto's komen eraan, is nog beetje lastig om te uploaden. :)

Saskia

Wat een ervaringen zeg, geweldig!!!

Gerjan en Ida

Wat een mooi verhaal weer! Erg benieuwd naar de foto's. Blijf genieten!

pappa en mama Mateman

wat een mooi verhaal geniet ervan.

Dorien

Wat maken jullie veel mee ! Zowel in de zorg als ook jullie eigen tripjes in het land . Super en dapper .
Liefs Dorien

Hendrik en Willemina

Supergaaf wat jullie meemaken! Geniet er van en laat de opdringerige jongens een poepie ruiken!

Ursula

Helemaal leuk dat jullie, naast je stage, van de omgeving weet te genieten. Ga daar vooral mee door!

Rudi en Jolanda

Wat een belevenissen allemaal Geniet ervan Liefs