ger-kim.reismee.nl

Dag 1 en 2!

Lieve allemaal,

We hebben drukke dagen achter de rug, dus kunnen we vast even vertellen wat we allemaal meegemaakt en gezien hebben. Onze reis verliep goed! We landden rond 3 uur in Entebbe. Daar werden we opgepikt door Francis en zijn vrouw. De weg leek in het begin goed, maar dat werd al snel anders... Vele hobbels later, moesten we afslaan naar een berg van klei. Hij vertelde dat we daar op moesten om thuis te komen. We probeerde de berg op te gaan, maar dat trok de bus niet. Die rolde weer lekker de grote weg op. Wij keken elkaar in de ogen en waren niet al te gerust over deze keuze. Toch probeerde Francis dit totdat we eindelijk boven waren. (Dakar-rally 2.0). Na 24 uur reizen, konden wij ons klaarmaken om naar bed te gaan. Het was opeens realiteit, we gingen buiten naar het toilet. Daar liet Francis ons vol trots de troon zien waar wij op mochten toiletteren. Heel lief, maar wij moesten wel even slikken en wisten niet zo goed of we echt nodig moesten.. Na een nachtje slapen stond het ontbijtje voor ons klaar. Een witte boterham met (Afrikaanse) honing, heel aparte uhum. Als lunch maakte we zelf flying eggs met Francis. Dit was niet op een gasfornuis maar op een klein vuurtje. Dit was erg lekker en maakte het ontbijt weer helemaal goed. Na de lunch maakten we ons klaar om te gaan wandelen door Mukono. Terwijl wij samen met Francis aan het wandelen waren, riepen veel mensen vrolijk mzungu (blanken) naar ons. Dit voelde heel gek, alsof we beroemd waren. We gingen een berg beklimmen en hadden vanaf daar een mooi uitzicht en we hebben de eerste aapjes gespot. Als avondeten kregen we een soort pasta met rijst en bonen . We zijn vroeg gaan slapen, we waren heel moe van alle indrukken. De volgende dag hadden we beiden heel lekker geslapen. Weer kregen we ontbijt, lekker met een banaantje en een eitje. Wij wilden na het ontbijt gaan klaarmaken om naar Kampala te gaan. Dit ging niet helemaal zoals we gehoopt hadden haha. Er was geen water. We hebben ons toch opgefrist en zijn daarna snel daarna met openbaar vervoer naar Kampala afgereisd. De afstand tussen tussen Mukono en Kampala is 20 km, maar we wisten er toch 2 uur over te doen. Het verkeer was erg chaotisch. Het laatste stuk hebben we op de boda boda (motor) gedaan. We kwamen aan in ons hostel, we waren heel blij om ons 'luxe' Afrikaans hostel te zien. We zijn nog even naar een shoppingmol geweest en nu zitten we even op onze kamer voordat we avond gaan eten. Dit is onze update tot nu toe! Jullie horen weer snel van ons.

Dikke pakkerd van Kim en Ger

Anke

Succes toppers! Leuk om zo mee telezen wat jullie allemaal mee maken. Veel plezier?

mama en papa han en gea

te gek al in twee dagen al wat beleefd ,en dan komen er nog velen

Gerjan en Ida

Leuk om over jullie belevenissen kunnen lezen. Nog een hele mooie tijd gewenst! Geniet ervan! Liefs.

Erwin, Bernadet & kids!

Veel plezier daar! Geniet van elle bijzondere momenten, de kids vragen zich al af of je al geland bent in Afrika Kimberly ;-).......we gaan jullie volgen, geniet ervan! Dikke kus!

Ursula

Ger en Kim, leuk om via deze weg jullie ervaringen en indrukken te kunnen lezen. Geniet van alle alles en veel plezier :)

Anne

Wat een avontuur is het nu al!! GENIETEN!

janneke

Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Ik zit vol spanning te wachten op het vervolg!
Gerke en Kim jullie gaan een geweldige tijd beleven, geniet ervan!

Rudi en Jolanda

Wat leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen. Veel plezier en we kijken uit naar het vervolg.
Liefs

Travel4Change